+420 325 510 211  | 
  +420 325 552 066  | 
  DS:5adasau

 

Zápis z jednání stavební komise, konané dne 10. 4. 2017, od 18 hodin, velká zasedací místnost radnice.

Přítomni: paní Hodková, pan Bláha, pan Čichovský, pan Vlček, pan Jehlička

Omluven: pan Macke

Nepřítomen: pan Hukal, pan Adámek, pan Sedláček

Host: xxx



P r o g r a m:

1/ Žádost osadního výboru Řehačka ze dne 14.3.2017 (předkládá OSM);

2/ Studie Husovo náměstí (předkládá stavební komise);

3/ Žádosti a drobná agenda komise (předkládá stavební komise);



k bodu 1/

           1) žádosti SK doporučuje, aby město podniklo kroky k analýze zmíněných pozemků pod stávajícími komunikacemi/přístupovými cestami a pokusilo se je získat do svého majetku a správy (za přiměřenou cenu).

Je nutné zohlednit, zda se jedná o historické cesty sloužící k obsluze větší části území. Není vhodné takto řešit například cesty vzniklé živelnou formou k jednomu objektu.



         2) žádosti. Souhlasíme se vyjádřením stavebního úřadu. Stavby povolené nebo s probíhajícím povolením (přesněji podání žádosti o povolení) v době platnosti původního územního plánu (ÚP) se posuzují podle toho ÚP. Stavby povolované později se posuzují podle nyní platného ÚP.

Pokud se jedná o stavby bez povolení (nelegální – černé) a nyní je potřeba vlastníků je legalizovat, je samozřejmě nutné a správné postupovat podle aktuálního ÚP. Není přípustné ustanovovat výjimky pro případy takovéto nelegální výstavby.

K regulativu Řehačky obecně: Regulativ pro tuto oblast byl široce diskutován v rámci přípravy územního plánu. Jedná se o rekreační (chatovou) oblast a to, co se zde děje (satelit pro trvalé bydlení bez jakékoliv odpovídající dopravní obslužnosti a potřebné infrastruktury) je nepřijatelné. Z důvodu udržení rámce chatové osady byly regulativy nastaveny tak, jak jsou. SK nedoporučuje jakékoliv úpravy regulativů s cílem umožnit zahuštění zástavby nebo stavby většího objemu.



k bodu 2/

SK podrobně prodiskutovala všechny soutěžní návrhy možné nové podoby Husova náměstí. S ohledem na rozsah řešené problematiky a nutnou dobu zpracování výstupu (několik dnů) bude komentář SK zpracován formou samostatného zápisu dodatečně.

k bodu 3/

Proběhla obecná diskuse na téma opravy nadjezdu a probíhajících staveb v obci a okolí.



Téma úprava mostu přes Labe - nové schodiště a lávka pro cyklisty.

SK se na toto téma nikdo nedotazoval, ale s ohledem na opakované diskuse na komisi si dovolujeme toto vyjádření:

- Snahu o umístění dalšího schodiště, aby nebylo nutné při přecházení mostu přecházet i vozovku, SK vítá a chválí.

- Záměr realizovat projekt nájezdové rampy pro cyklisty je nutné důkladně prověřit a ověřit potřebnost tohoto řešení. Díky velmi svazujícím předpisů na sklony takovýchto nájezdových ramp se jedná o opravdu rozsáhlou stavbu (a tím i nákladnou). Doporučuje důkladně zvážit potřebu této investice s ohledem na realizované i výhledové dopravní výkony cyklistů v tomto uzlu.

SK také doporučuje prověřit možnost realizace nájezdů pomocí rozšíření a úpravy stávajících náspů vozovky (cyklostezka v zářezu a rozšíření náspu), místo samostatně stojící konstrukce ramp. Konstrukce ramp se musí mimo jiné pravidelně udržovat = náklady. Příhodná konfigurace terénu tomuto řešení i nahrává a jsou dostupné stávající polní cesty.

- K záměru rozšíření chodníku o 3m pro umístění cyklostezky se komise staví negativně. Jedná se o nákladný a komplikovaný záměr, který není obhájen potřebou. Taková řešení komunikace pro cyklisty se realizují v místech, kde je pravidelný kapacitní provoz cyklistů a pěších. Na mostě je reálně pohyb osob i cyklistů v řádu jednotek až desítek za den a nikdy situace nebude jiná. Pro potřeby překročení Labe dostačují stávající oboustranné chodníky šířky 1,70m (1,55m v místě horní pásnice nosníku mostu), které jsou provozně vyhovující pro potřeby pěších i cyklistů. Cyklista může (a měl by) v tomto úseku kolo vést nebo bez chodců pokračovat v jízdě (ačkoliv to není zcela v souladu s předpisy o provozu na pozemních komunikacích), tak jako dnes. Dnes i cyklisté jedoucí po silnici po mostě pokračují po chodníku mimo jízdní dráhu vozidel.

Případně lze „chodník“ na jedné straně mostu vyčlenit pro chodce (tam kde budou schodiště) a na druhé pouze pro cyklisty (tam kde budou rampy). Most je po obou stranách řeky bez obtíží a blízko podchozí/podjezdný po stávajících polních nebo asfaltových cestách. Navigace se provede vhodným značením na přístupech pod mostem.

V situaci, kdy v části města není ani základní dopravní (zpevněné silnice a chodníky) a technická infrastruktura (kanalizace, voda), investovat i jen miliony, na takovéto stavby, je dle názoru SK nevhodné (dotace nikdy nepokryje 100% nákladů a je vůbec otázkou získání dotace na tento projekt).





Příští jednání SK je naplánováno na 15.5.2017 od 18,00 hod, velká zasedací místnost radnice.



V Lysé n. L. dne 23.4.2017



                                                                                                                                                                

                                                                                                            ……………………..

                                                                                                   podpis předsedy nebo pověřeného

                                                                                                                člena komise

Zapsal: Petr Bláha (předseda stavební komise)




Nalezli jste chybu? Označte jí myší a stiskněte Ctrl + Enter.