+420 325 510 211  | 
  +420 325 552 066  | 
  DS:5adasau

Informace pro snoubence

Rezervace svatebních obřadů na kalendářní rok 2018 bude matriční úřad přijímat od 1. listopadu 2017.

Objednat svatbu lze těmito způsoby:

- osobně v kanceláři matriky (1. patro, kancelář č. 28)

- telefonicky na tel. č. 325 510 225
Odbor vnitřních věcí - matrika Městského úřadu Lysá nad Labem pro rok 2018 bude vypisovat termíny pro svatby v těchto dnech:

leden, únor, březen – dle jednotlivých rezervací

duben 06., 07., 13., 20., 21., 27.

květen - 04., 05., 11., 18., 19., 25.

červen – 01., 02., 08., 15., 16., 22., 23., 29., 30.

červenec – 20., 21., 27.

srpen – 03., 04., 10., 17., 18., 24., 31.

září - 01., 07., 14., 15., 21.

Vzhledem ke konání komunálních voleb a sestavování nového zastupitelstva nebudou zatím vypisovány žádné termíny pro konání svatebních obřadů v měsíci říjnu, listopadu a prosinci 2018.

Ve státní svátky neoddáváme.

K vyřízení formalit v úředních hodinách se snoubenci dostaví nejpozději 1 měsíc před uzavřením sňatku osobně a předloží: doklad totožnosti (platný občanský průkaz nebo cestovní doklad), rodný list, rozvedení + pravomocný rozsudek o rozvodu manželství, - vdovec/vdova + úmrtní list zemřelého manžela, rodný list společných dětí (mají-li). Pokud je sňatek uzavírán mimo obřadní síň radnice nebo v sobotu na radnici (tzn. mimo dobu stanovenou radou obce), vyplní snoubenci žádost o uzavření manželství na jiném vhodném místě nebo mimo dobu stanovenou radou obce.

Snoubenci - cizinci předkládají dokumenty stanovené v § 35 zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů (při rezervaci obdrží snoubenci podrobný seznam).

PŘEHLED POPLATKŮ ZA OBŘADY:

    • Uzavření manželství mezi snoubenci, kteří nemají trvalý pobyt na území České republiky - 3000,- Kč
    • Uzavření manželství mezi snoubenci, z nichž pouze jeden má trvalý pobyt na území České republiky - 2000,- Kč
    • Vydání povolení uzavřít manželství mimo stanovenou dobu nebo mimo úředně určenou místnost - 1000,- Kč

PRÁVNÍ AKT UZAVŘENÍ MANŽELSTVÍ:
Prohlášení o uzavření manželství se činí slavnostním způsobem a v přítomnosti dvou svědků.
Snoubenci by proto měli zvolit vhodné oblečení. Pokud je manželství uzavíráno na jiném vhodném místě, mělo by být důstojné. V den sňatku před obřadem předloží snoubenci i svědci
platný občanský průkaz nebo cestovní doklad, k ověření totožnosti. Snoubencům bude u občanského průkazu oddělena vyznačená část a vydáno potvrzení o změně údajů zapisovaných do občanského průkazu. Takovýto doklad není platným dokladem pro cestu do zahraničí.


OBŘADNÍ SÍŇ - BUDOVA HISTORICKÉ RADNICE:
Matriční úřad zodpovídá za klidný a hladký průběh svatebního obřadu, proto pokud by byl jakýmkoliv způsobem narušen, oddávající má právo obřad přerušit nebo odložit. V celé budově radnice je zakázáno házet rýži, konfety, okvětní lístky či cokoliv jiného.
Hudba:
Hraje živá hudba – varhany. Nabídka skladeb dle seznamu. Poplatek 150,- Kč/obřad zaplatí snoubenci v den obřadu.
Foto, VHS a DVD:
Fotografové mají možnost fotografovat před samotným obřadem (před příchodem oddávajícího) a po skončení obřadu (při gratulacích). V průběhu obřadu lze fotografovat pouze takovým způsobem, aby nebyl narušen samotný obřad. Není přípustné, aby fotograf vstupoval do "prostoru oddávajícího".

JINÉ VHODNÉ MÍSTO by mělo být důstojné.
Dohodnutá doba začátku obřadu je závazná a je nutné ji dodržet. Při svatebních obřadech na jiných vhodných místech zajišťujeme pouze přítomnost matrikářky a oddávajícího. Jejich dopravu na místo obřadu a zpět zajišťuje úřad. Další služby, např. květinovou výzdobu, hudební doprovod, fotografování, organizaci obřadu, atd. si snoubenci zajišťují sami na vlastní náklady.

Nalezli jste chybu? Označte jí myší a stiskněte Ctrl + Enter.